Overstappen naar goedkoper abonnement

Via Verlaagjemaandlasten.nl kun je gemakkelijk verschillende abonnementen met elkaar vergelijken en direct overstappen. Wel dien je rekening te houden met een paar voorwaarden. Hieronder lees je welke.

Internet, bellen en tv

Je kunt overstappen naar een andere aanbieder wanneer je wilt. Als je een goedkoper of sneller internet of tv pakket hebt gevonden, wil je natuurlijk graag overstappen. Het liefst zo snel en makkelijk mogelijk.
Met de overstapservice van Verlaagjemaandlasten.nl is je overstap zo geregeld.

Controleer altijd de voorwaarden van de aanbieder bij het overstappen. Bij de aanbieders KPN, Online, Tele2, Telfort, UPC, XS4ALL en Ziggo geldt een overstapservice. Dat houdt in dat je je huidige abonnement niet zelf hoeft op te zeggen. Voor alle andere aanbieders geldt dat je jouw abonnement via onze vergelijkingssite kunt afsluiten, maar dat je wel zelf je huidige abonnement moet opzeggen.

Stap 1    Huidige contract

Controleer altijd eerst je huidige contract voordat je gaat overstappen. Is je huidige contractduur nog niet afgelopen? Dan kun je onnodige extra kosten voorkomen door aan te geven dat je je nieuwe contract wil laten ingaan op de laatste dag van je contract.

Stap 2    Sluit je gekozen pakket af

Heb je je passende abonnement gevonden? Geef in het bestelformulier aan dat je nog een lopend abonnement hebt en dat je wilt overstappen. Vul je contractnummer in en via de overstapservice verloopt de rest. Tot 7 dagen na je bestelling kun je je contractnummer nog aan ons doorgeven.

Stap 3    Bevestiging nieuwe aanbieder

De bevestigingsbrief van je nieuwe aanbieder ontvang je enkele dagen nadat je bent overgestapt. Daarin staat onder meer de verwachte opleveringsdatum van je nieuwe abonnement. Houd er rekening mee dat overstappen meestal 4 tot 6 weken in beslag neemt. Dus regel tijdig je overstap en voorkom dat je zonder komt te zitten.

Stap 4    Opzeggen huidige abonnement

Als je overstapt 'van' en 'naar' de aanbieders KPN, Online, Tele2, Telfort, UPC, XS4ALL en Ziggo geldt er een Overstapservice. Dat houdt in dat je je huidige abonnement niet zelf hoeft op te zeggen. Voor alle andere aanbieders geldt dat je je abonnement via onze vergelijkingssite kunt afsluiten, maar dat je wel zelf je huidige abonnement moet opzeggen.

Let op: De overstapservice geldt niet voor televisiediensten, deze dien je altijd zelf op te zeggen. Ook wanneer je overstapt van of naar een glasvezelabonnement dien je het bestaande abonnement zelf op te zeggen. Doe dit pas nadat je een bevestiging van je nieuwe provider hebt ontvangen met daarin de opleverdatum. Zo weet je precies per welke datum je jouw huidige televisie- of glasvezelabonnement opzeggen kunt.

Stap 5    Installatie

Voordat het werkelijke overstappen plaatsvindt, ontvang je het doe-het-zelf installatiepakket inclusief handleiding. Heb je gekozen voor een installatie door een monteur? Dan wordt je zo snel mogelijk gebeld voor een installatieafspraak.

Energie

Met de energievergelijker kun je Groene- en Grijze Stroom, Gas en een combinatie van Stroom en Gas vergelijken, van alle energieleveranciers. De meest actuele energieprijzen en productinformatie zijn opgenomen in het overzicht. De vergelijking is eenvoudig uit te voeren en ook een overstap is snel gemaakt. Hieronder zie je welke stappen je doorloopt.

1. Kies allereerst je favoriete abonnement
2. Sluit het gekozen abonnement af
3. Binnen elke dagen ontvang je een welkomstbrief van de leverancier
4. Je hebt een bedenktijd van 14 dagen, de aanmelding kan nog ongedaan gemaakt worden
5. Automatisch wordt het huidige contract opgezegd
6. Je ontvangt een meterstandenkaart van de leverancier
7. Je overstap is voltooid